Waar wij voor staan tijdens onze gastlessen
gratis
Wij vinden dat iedereen gelijke kansen moet hebben op ons onderwijs. Daarom willen wij geen bijdrage vragen van de scholen voor onze gastlessen. Om dat voor elkaar te krijgen werken wij samen met partners die hierbij willen helpen omdat ze geloven in onze missie. In de selectie van deze merken hanteren wij strenge eisen waardoor de kwaliteit en onafhankelijkheid van onze gastlessen gewaarborgd is en gebalanceerde gastlessen het resultaat zijn.
veilig klimaat
Tijdens onze studiedagen behandelen we gevoelige thema’s. Wij vinden het dan ook belangrijk dat er een veilig klimaat is waarin leerkrachten zich vrij voelen om vragen te stellen en open te staan voor onze informatie. Wij zorgen hier op verschillende (interactieve) manieren voor zodat leerkrachten buiten hun comfortzone komen en zich echt open kunnen stellen en zich verder kunnen blijven ontwikkelen.
impact
Wij vinden het heel erg belangrijk dat onze gastlessen echt impact maken. Hier bedoelen we enerzijds mee dat de gastlessen over thema’s gaan die je aan het denken zetten, zowel in de les als erna. Maar we maken ook impact door de manier van lesgeven. We zoeken naar manieren om leerlingen echt te betrekken tijdens de lessen. Dit doen we bijvoorbeeld aan de hand van stellingen, , vragen en een zoektocht naar hun eigen antwoorden op belangrijke levensvragen.
Gesprekken aangaan
Als leerkracht ben je altijd in ontwikkeling. Leerlingen veranderen, ouders veranderen en je veranderd zelf natuurlijk ook. En dan zijn er ook nog eens de veranderingen binnen het onderwijs. Zo gingen we door de jaren heen van ‘speciaal onderwijs’ naar ‘samen in de klas’ en ‘passend onderwijs’. Ontwikkelingen die je niet alleen bij moet houden, maar ook nog eens gevolgen hebben voor jouw klas en de manier waarop je je aandacht moet verdelen.
Je hebt meer kennis nodig van verschillende soorten leerlingen en hoe je dit aanpakt. Precies daarvoor kun je bij edulin-Q terecht. Wij ontwikkelen studiedagen met tools voor het huidige onderwijs en de ontwikkelingen hierin. Denk dan bijvoorbeeld aan ADHD en de gevolgen van gedragsproblematiek in de klas.
Ook gaan we graag het gesprek aan tijdens een studiedag. We gaan op zoek naar verbinding en synergie. Hoe sta je als team het sterkst en wat kun je met elkaar leren. Want onderwijs gaat niet alleen om kinderen die zich ontwikkelen, maar ook jij als leerkracht mag je blijven ontwikkelen.