Plan nu een studiedag in!

Waar wij voor staan tijdens onze gastlessen

gratis

Wij vinden dat iedereen gelijke kansen moet hebben op ons onderwijs. Daarom willen wij geen bijdrage vragen van de scholen voor onze gastlessen. Om dat voor elkaar te krijgen werken wij samen met partners die hierbij willen helpen omdat ze geloven in onze missie. In de selectie van deze merken hanteren wij strenge eisen waardoor de kwaliteit en onafhankelijkheid van onze gastlessen gewaarborgd is en gebalanceerde gastlessen het resultaat zijn.

veilig klimaat

Tijdens onze studiedagen behandelen we gevoelige thema’s. Wij vinden het dan ook belangrijk dat er een veilig klimaat is waarin leerkrachten zich vrij voelen om vragen te stellen en open te staan voor onze informatie. Wij zorgen hier op verschillende (interactieve) manieren voor zodat leerkrachten buiten hun comfortzone komen en zich echt open kunnen stellen en zich verder kunnen blijven ontwikkelen.

impact

Wij vinden het heel erg belangrijk dat onze gastlessen echt impact maken. Hier bedoelen we enerzijds mee dat de gastlessen over thema’s gaan die je aan het denken zetten, zowel in de les als erna. Maar we maken ook impact door de manier van lesgeven. We zoeken naar manieren om leerlingen echt te betrekken tijdens de lessen. Dit doen we bijvoorbeeld aan de hand van stellingen, , vragen en een zoektocht naar hun eigen antwoorden op belangrijke levensvragen.

Gesprekken aangaan

Als leerkracht ben je altijd in ontwikkeling. Leerlingen veranderen, ouders veranderen en je veranderd zelf natuurlijk ook. En dan zijn er ook nog eens de veranderingen binnen het onderwijs. Zo gingen we door de jaren heen van ‘speciaal onderwijs’ naar ‘samen in de klas’ en ‘passend onderwijs’. Ontwikkelingen die je niet alleen bij moet houden, maar ook nog eens gevolgen hebben voor jouw klas en de manier waarop je je aandacht moet verdelen.

Je hebt meer kennis nodig van verschillende soorten leerlingen en hoe je dit aanpakt. Precies daarvoor kun je bij edulin-Q terecht. Wij ontwikkelen studiedagen met tools voor het huidige onderwijs en de ontwikkelingen hierin. Denk dan bijvoorbeeld aan ADHD en de gevolgen van gedragsproblematiek in de klas.

Ook gaan we graag het gesprek aan tijdens een studiedag. We gaan op zoek naar verbinding en synergie. Hoe sta je als team het sterkst en wat kun je met elkaar leren. Want onderwijs gaat niet alleen om kinderen die zich ontwikkelen, maar ook jij als leerkracht mag je blijven ontwikkelen.

Wilt u partner worden en samen zoveel mogelijk kennis overdragen aan leerlingen, leerkrachten en studenten?

Andere kijk

“Een heel andere kijk op ADHD. Ik zie nu dat ik veel fout heb gedaan maar ook hoe ik het morgen anders dan doen.”

Inspirerende middag

“Dit was een degelijke en tegelijk inspirerende middag waar we veel geleerd hebben en zeker ook onderling meer verbinding hebben gekregen. Het complimentenspel begon spannend maar was vooral erg leuk om te doen!”

Prettige middag

“We hebben het als een prettige middag ervaren. Er was tijd om te luisteren naar elkaar en inbreng te hebben. Ik ben benieuwd naar de volgende.”

Waardevol

“De studiemiddag zelf was erg waardevol. Op zich weten we best al veel, maar het is goed om het af en toe te herhalen. Daarnaast hebben we een team met heel ervaren mensen en minder ervaren mensen. Zeker voor de minder ervaren collega’s was dit goed.”

Relevante onderwerpen

“De eerste reactie van het merendeel onze personeelsleden was positief. Collega’s waren tevreden over de tijd en ruimte die gegeven werd om scholing op school, met collega’s te krijgen over school relevante  onderwerpen. Uiteraard werd ook de vlaai/taart erg gewaardeerd.”

Verfrissende eye-opener

“De studiemiddag Autisme is goed bevallen. Collega’s waren enthousiast. Er zaten weer verfrissende eye-openers in.”

Veel losgemaakt

“Deze studiedag heeft veel losgemaakt in het team. Complimenten”

Kippenvel

“Ik dacht de zoveelste training over Autisme maar hier sta ik nu met kippenvel en tranen in mijn ogen. Zo veel wat ik hiermee kan en zo mooi hoe je je door de oefeningen en de casussen kunt voorstellen hoe het is om een mens met Autisme te zijn.”

goed opgebouwd

“Ik was onder de indruk van de kennis van Marco en de manier waarop hij met praktische voorbeelden de link legde naar de theorie. De invulling van de middag was goed opgebouwd, het team haalt hier zeker punten uit waar ze mee aan de slag kunnen en handvatten hebben om met ouders in gesprek gaan.”

heldere uitleg

“Bedankt voor de heldere uitleg, berust op feiten/onderzoeken. Het was een prettige presentatie om naar te luisteren.”

Toepasbaar

“Interessant en toepasbaar in de lessen.”

nieuwe kijk

“Heel fijn om informatie te krijgen over ADHD/ADD. Door de voorbeelden uit eigen ervaring zijn veel theoretische onderbouwingen beter en duidelijker te begrijpen. Naar aanleiding van deze studiemiddag kijk ik toch weer op een andere manier naar gedrag van kinderen.
De toelichting over medicatie is heel duidelijk, nuttig en toepasbaar in gesprekken naar ouders. Het filmpje aan het begin (met de postbodes) vond ik hierbij heel verhelderend. Ik hoop dat we meer ouders hiermee kunnen overtuigen om toch voor medicatie te kiezen.”

Veel interactie

“Veel interactie, leuk, je gaat op een andere manier denken”

verrassend top!

“Had er eigenlijk niet veel zin in, maar verrassend top! Door de diversiteit en het schakelen van onderwerpen, maar vooral door te luisteren naar ons en daar steeds weer adequaat op in gaan vond ik het fijne uurtjes ”

Ik da dit doorzetten

“Ik ga dit doorzetten naar mijn collegae op het regulier onderwijs. Veel docenten hier weten niet hoe ze deze leerlingen moeten aanspreken en ook de gesprekken met de ouders vallen hen zeer zwaar om te voeren. Dus ik wil hiervoor ook de teams op de andere scholen voor aanmelden want na jullie studiemiddag kun je de volgende dag meteen aan de slag.”

We zagen resultaat!

“Collega’s zijn de volgende dag gelijk aan de slag gegaan met tips. Hier waren ze erg enthousiast over omdat ze ook resultaat zagen!”

Positieve ervaring

“Heel fijn dat ook de positieve ervaringen met ADHD werden benadrukt.”

Praktische handvaten

“Heel fijn om op deze manier informatie te krijgen over ADHD/ADD. Door heel veel voorbeelden van situaties waar wij in de klas mee te maken hebben te gebruiken krijg je praktische handvatten om meteen te gebruiken. En ook meer begrip voor deze leerlingen. Naar aanleiding van deze studiemiddag kijk ik toch weer op een andere manier naar gedrag van kinderen.”

Vernieuwende info

“Interessant, vernieuwende info, toepasbaar in de praktijk. Veel interactie.”

Een pleidooi

“Een pleidooi voor alle kinderen met gedragsproblemen.”

Zinvol

“Erg zinvol! mag zeker een vervolg komen. Eventueel ook voor autisme etc.”

Bevestiging

“Bevestiging van mijn visie over aanpak alle / ADHD leerlingen zoeken in oplossingen niet in straffen.”

Praktische situaties

“Het was een zeer leerzame middag waarbij veel kennis is opgedaan en praktische situaties zijn geoefend.”

Kundige spreker

“Interessante middag waarbij we geboeid bleven door het vertellen en de informatie die gegeven werd. Samen bepaalde casussen bespreken, vonden wij nuttig. Kundige spreker.”

gelijk aan de slag

“Collega’s zijn de volgende dag gelijk aan de slag gegaan met tips. Hier waren ze erg enthousiast over omdat ze ook resultaat zagen!”

Toepasbaar

“Prettig, Leerzaam en toepasbaar in de praktijk.”

Praktisch

“Fijne! Goede en interessante informatie. Na de pauze heel praktisch waarbij we ook in groepjes een casus gingen oefenen hoe je het vervolgens in de praktijk kan toepassen.”

Ga zo door!

“Prettig, veel over de achtergrond en behoeften van ADHD. Jullie praten met passie. Ga zo door!”

Interessant!

“Interessant! Dit omdat er ook nieuwe inzichten voor mij besproken worden, maar ook een stuk bevestiging dat je in situatie al goed bezig bent.”

Fijn

“Fijn om bepaalde argumenten te horen waarom wij als leerkracht, maar ook als leerlingen bepaald gedrag laten zien”

Goede sfeer

“Prettig om naar te luisteren. Goede sfeer, Kundigheid, Praktijkvoorbeelden zijn verhelderend.”

Interactief

“Prettig, veel informatie over ADHD. Ondanks de grote groep was er genoeg interactie.”

Zinvol

“Dank je wel voor je komst. Ik vond het heel zinvol en met mij ook zeker een aantal collega’s.”

© Copyright 2024 - edulin-Q | Website bij Bizz-Kit