gastlessen met impact
Belangrijke lessen waar docenten door gebrek aan tijd of kennis niet altijd voldoende aan toe komen maar waar wel behoefte aan is. Edulin-Q staat voor verbinding, gespreksvoering en en diversiteit.
gastlessen met impact
Belangrijke lessen waar docenten door gebrek aan tijd of kennis niet altijd voldoende aan toe komen maar waar wel behoefte aan is. Edulin-Q staat voor verbinding, gespreksvoering en en diversiteit.
“Ik en de leerlingen hebben de gastlessen zeer positief ervaren, de gastdocent probeerde elke leerling bij de les te betrekken ondanks dat de lessen online plaats vonden. De gastdocent zorgde ook voor een veilige sfeer door bij elke les te benoemen dat iedereen zijn eigen mening mag hebben.”
“Tijdens de gastles ga je veel dieper op het onderwerp in en krijg je nuttige uitleg.”
“Ik vond dat de gastdocent erg enthousiast vertelde en prettig presenteert en zou de gastles zeker aanbevelen door haar manier van presenteren en door de leerzame inhoud (leuke PowerPoints met goede informatie).”
“Tijdens de gastles kun je ook dilemma’s met elkaar bespreken, dat vond ik heel nuttig.”
“De samenwerking verliep goed, ik en de gastdocent hadden goed contact over hoe de lessen zouden verlopen en hoe laat deze zouden plaats vinden. Overal ben ik erg tevreden en zou ik de lessen zeker aanraden aan collega’s.”
“Het was een pittig onderwerp, maar de gastdocent had goede informatieve filmpjes en casuïstiek in haar presentatie. De leerlingen waren vooral benieuwd naar de echte verhalen uit de praktijk. De gastdocent had een rustige houding en haar taalgebruik was niet te moeilijk. Hierdoor konden de leerlingen haar goed begrijpen. ”
“Het was een pittig onderwerp, maar de gastdocent had goede informatieve filmpjes en casuïstiek in haar presentatie. De leerlingen waren vooral benieuwd naar de echte verhalen uit de praktijk. De gastdocent had een rustige houding en haar taalgebruik was niet te moeilijk. Hierdoor konden de leerlingen haar goed begrijpen. ”
“De gastles is leuker en wat actiever dan alleen lezen, verder kon ik ook vragen stellen”
“Vorig schooljaar hebben jullie gastlessen hier gegeven tijdens onze projectweek en dit is bijzonder goed gevallen bij onze studenten en collega’s. Zo goed zelfs dat we dit jaar weer gastlessen aan willen bieden en direct aan jullie dachten.”
“De leerlingen gaven aan de gastles volwassen worden en zelfvertrouwen leuk te vinden.”
“Ja ik vind de gastles nuttig, je krijgt zo veel meer informatie over het onderwerp en je kan ook vragen stellen als er iets onduidelijk vindt.”
“Een heel andere kijk op ADHD. Ik zie nu dat ik veel fout heb gedaan maar ook hoe ik het morgen anders dan doen.”
“Dit was een degelijke en tegelijk inspirerende middag waar we veel geleerd hebben en zeker ook onderling meer verbinding hebben gekregen. Het complimentenspel begon spannend maar was vooral erg leuk om te doen!”
“We hebben het als een prettige middag ervaren. Er was tijd om te luisteren naar elkaar en inbreng te hebben. Ik ben benieuwd naar de volgende.”
“De studiemiddag zelf was erg waardevol. Op zich weten we best al veel, maar het is goed om het af en toe te herhalen. Daarnaast hebben we een team met heel ervaren mensen en minder ervaren mensen. Zeker voor de minder ervaren collega’s was dit goed.”
“De eerste reactie van het merendeel onze personeelsleden was positief. Collega’s waren tevreden over de tijd en ruimte die gegeven werd om scholing op school, met collega’s te krijgen over school relevante onderwerpen. Uiteraard werd ook de vlaai/taart erg gewaardeerd.”
“De studiemiddag Autisme is goed bevallen. Collega’s waren enthousiast. Er zaten weer verfrissende eye-openers in.”
“Deze studiedag heeft veel losgemaakt in het team. Complimenten”
“Ik dacht de zoveelste training over Autisme maar hier sta ik nu met kippenvel en tranen in mijn ogen. Zo veel wat ik hiermee kan en zo mooi hoe je je door de oefeningen en de casussen kunt voorstellen hoe het is om een mens met Autisme te zijn.”
“Ik was onder de indruk van de kennis van Marco en de manier waarop hij met praktische voorbeelden de link legde naar de theorie. De invulling van de middag was goed opgebouwd, het team haalt hier zeker punten uit waar ze mee aan de slag kunnen en handvatten hebben om met ouders in gesprek gaan.”
“Bedankt voor de heldere uitleg, berust op feiten/onderzoeken. Het was een prettige presentatie om naar te luisteren.”
“Interessant en toepasbaar in de lessen.”
“Heel fijn om informatie te krijgen over ADHD/ADD. Door de voorbeelden uit eigen ervaring zijn veel theoretische onderbouwingen beter en duidelijker te begrijpen. Naar aanleiding van deze studiemiddag kijk ik toch weer op een andere manier naar gedrag van kinderen.
De toelichting over medicatie is heel duidelijk, nuttig en toepasbaar in gesprekken naar ouders. Het filmpje aan het begin (met de postbodes) vond ik hierbij heel verhelderend. Ik hoop dat we meer ouders hiermee kunnen overtuigen om toch voor medicatie te kiezen.”
“Veel interactie, leuk, je gaat op een andere manier denken”
“Had er eigenlijk niet veel zin in, maar verrassend top! Door de diversiteit en het schakelen van onderwerpen, maar vooral door te luisteren naar ons en daar steeds weer adequaat op in gaan vond ik het fijne uurtjes ”
“Ik ga dit doorzetten naar mijn collegae op het regulier onderwijs. Veel docenten hier weten niet hoe ze deze leerlingen moeten aanspreken en ook de gesprekken met de ouders vallen hen zeer zwaar om te voeren. Dus ik wil hiervoor ook de teams op de andere scholen voor aanmelden want na jullie studiemiddag kun je de volgende dag meteen aan de slag.”
“Collega’s zijn de volgende dag gelijk aan de slag gegaan met tips. Hier waren ze erg enthousiast over omdat ze ook resultaat zagen!”
“Heel fijn dat ook de positieve ervaringen met ADHD werden benadrukt.”
“Heel fijn om op deze manier informatie te krijgen over ADHD/ADD. Door heel veel voorbeelden van situaties waar wij in de klas mee te maken hebben te gebruiken krijg je praktische handvatten om meteen te gebruiken. En ook meer begrip voor deze leerlingen. Naar aanleiding van deze studiemiddag kijk ik toch weer op een andere manier naar gedrag van kinderen.”
“Interessant, vernieuwende info, toepasbaar in de praktijk. Veel interactie.”
“Een pleidooi voor alle kinderen met gedragsproblemen.”
“Erg zinvol! mag zeker een vervolg komen. Eventueel ook voor autisme etc.”
“Bevestiging van mijn visie over aanpak alle / ADHD leerlingen zoeken in oplossingen niet in straffen.”
“Het was een zeer leerzame middag waarbij veel kennis is opgedaan en praktische situaties zijn geoefend.”
“Interessante middag waarbij we geboeid bleven door het vertellen en de informatie die gegeven werd. Samen bepaalde casussen bespreken, vonden wij nuttig. Kundige spreker.”
“Collega’s zijn de volgende dag gelijk aan de slag gegaan met tips. Hier waren ze erg enthousiast over omdat ze ook resultaat zagen!”
“Prettig, Leerzaam en toepasbaar in de praktijk.”
“Fijne! Goede en interessante informatie. Na de pauze heel praktisch waarbij we ook in groepjes een casus gingen oefenen hoe je het vervolgens in de praktijk kan toepassen.”
“Prettig, veel over de achtergrond en behoeften van ADHD. Jullie praten met passie. Ga zo door!”
“Interessant! Dit omdat er ook nieuwe inzichten voor mij besproken worden, maar ook een stuk bevestiging dat je in situatie al goed bezig bent.”
“Fijn om bepaalde argumenten te horen waarom wij als leerkracht, maar ook als leerlingen bepaald gedrag laten zien”
“Prettig om naar te luisteren. Goede sfeer, Kundigheid, Praktijkvoorbeelden zijn verhelderend.”
“Prettig, veel informatie over ADHD. Ondanks de grote groep was er genoeg interactie.”
plan nu een gratis gastles in!
Boschdijk 740
5624 CL Eindhoven
info@edulin-q.nl
+31 (0)40 256 7816
ma 9.00 – 17.00
di 9.00 – 17.00
wo 9.00 – 17.00
do 9.00 – 17.00
vr gesloten
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.